Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

fredag den 31. maj 2013

MY OPINION: TATTOOS


Især inden for de sidste 5 år, er det at få tattoveringer blevet enormt normalt og egentligt også hypet. Flere og flere får dem, og dem der får dem, bliver yngre og yngre. Jeg kender selv flere, der allerede fik deres første tusser i 15-16 års alderen, hvilket jeg måske synes er lidt for tidligt - jeg mener, da jeg var 14, ville jeg have et røvgevir, så jeg TAKKER mine forældre for, først at give mig lov, når jeg blev 18, da man netop udvikler sig enormt og ændrer holdninger som vinden skifter i den alder. Men jeg ville egentligt mest sætte fokus på de enormt forskellige holdninger der netop er til tattoveringer; SKAL motiverne have en dybere betydning? 

Jeg synes ofte jeg hører folk sige, at det er latterligt at få en tattoo af noget, som egentligt ikke har en personlig betydning for en. Men hvorfor? Jeg ser tattoos lige så meget som krops udsmykning og en slags accesory, som en betydningsfuld ting, man kan forevige på sin krop. Jeg synes tattooveringer kan være enormt smukke og flotte, uden der egentligt behøver at være en dybere mening bag. Derudover bliver jeg en smule irriteret over dem, der kommer med disse udtalelser - man bestemmer vel selv over sin krop, og derfor også om ens tattoos skal komme med et budskab eller minde en om noget, ELLER om de bare skal være "til pynt" og være flotte.

Men én ting tror jeg vi alle, kan blive enige om; tænk dine ideer til tattoveringer godt igennem, de bliver nemlig siddende på din krop forevigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar