Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

fredag den 29. november 2013

KEY ITEMS

Key Items

I følge mig (og jeg er blogger, så i skal gøre som jeg siger) er der nogle key items, enhver garderobe burde indeholde. Vi er helt nede i basic afdelingen; grundstenene for et solidt klædeskab. Jeg vil gerne understrege, at alle disse key items kan findes i ALLE prisklasser, selvom jeg har valgt dem i den dyrere prisklasse overstående. Dette er blot for at vise eksempler, da der jo findes voldsomt mange designere, kæder og butikker. Og lad jer nu ikke skræmme af de mange items, for det er selvfølgelig ikke noget man køber på en gang - det tager tid, men når den endelig er der, er det virkelig rart. Jeg vil ikke skrive så mange ord om hvert item, da der jo er en del, men jeg vil alligevel skrive lidt.

VINTERJAKKEN: Jo vist, nogle skifter den ud hvert år, men den er altså en god idé at investere i en man virkelig elsker, som man kan bruge mange år frem, og som man ikke bliver træt af med det samme. LÆDERJAKKEN: Et absolut must. Der er mange varianter i mange prisklasser, så det er bare med at komme igang. BLAZEREN: Igen - der er rigtig mange i vildt forskellige prisklasser, så det behøver ikke være en til flere tusinde kroner, så længe du selv kan lide den. COWBOYJAKKEN: Ideel til sommeren over en løs kjole - jeg er svært glad for Levi's oversize herremodeller, men der findes også mere feminine typer. Sweatre: Jeg skriver dem i flertal, da det er godt at have lidt at vælge imellem, for eksempel en helt klassisk sort model og en mere dekorativ model med mønster, men det er helt op til en selv. TEE'S: Jeg knus elsker oversized t-shirts, for de kan bruges til alt. De kan redde enhver tøjkrise, så køb gerne i flere farver (læs: sort, hvid grå). TOPPE: Perfekt til alle sæsoner, om sommeren til shorts eller inden under striktrøjen til vinter, og igen, jeg er stor fan af H&M's. STATEMENT SWEATSHIRTEN: Jeg er vild med denne fra Alexander McQueen, og det giver et lidt hårdere udtryk, til for eksempel et skaterskirt. NEDERDELENE: Og herunder er altså både pencil skirtet, skater skirtet og eventuelt noget i læder. Jeg er vild med at skifte de gamle jeans ud med en nederdel, for at lege med kontrasterne. For mig er der flere muligheder der. LÆDERBUKSERNE: ... eller leggins. Den ligger lidt på kanten af at være et key items, men alligevel fik den lov at komme med. De giver et mere edgy og råt udtryk end for eksempel skinny jeans, og med en statement sweatshirt eller bare en tee og læderjakke fungerer det altså. DE BEHAGELIGE BUKSER: I år er det lige pludselig blevet okay at have joggingbukser på uden for hjemmet, det ses blandt andet med adidas-tendensen, så find nogle LÆKRE behagelige bukser. De er altså muligt stadig at få et fedt outfit ud af dem. SKINNY JEANS: De fleste har dem allerede i garderoben, og dem der ikke har, skal fluks købe nogen. De kan bruges til alt. SHORTS: Utallige varianter i utallige former for stof. Jeg er ikke den store shorts-pige, men det er rart at have, både et par i denim og i en blødere variant. DEN LILLE SORTE: Den lille sorte kjole går ALDRIG af mode, så det er bare med at finde den perfekte, der altid kan redde modekrisen inden byturen. SNEAKERS: De behagelige sneakers til når fødderne får nok af de høje hæle. De giver også et mere casual look. STØVLERNE: Absolut must! Find de perfekte der har den rette hæl, rette pasform og rette look og køb dem så! DEN STØRRE TASKE: Find en i lækkert materiale der holder i mere end en sæson. Det kan altså betale sig at give lidt mere, i lige præcis denne her kategori, da den bliver brugt meget. Jeg er selv glad for læder. DEN MINDRE TASKE: Til byturene, eller til når du bare skal have mobilen, pungen og nøglerne med. 

Puha, det vare meget tekst. Thumbs up hvis i læste det hele! Var det forvirrende? Jeg håber i hvert fald at i blev lidt klogere, og hvis ikke, og i bare synes det var nogle lækre items på collagen, så kan i se dem her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar