Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

4.11.13

THE PERFECT CAMERA

Enhver blogger med den mindste smule selvrespekt har det; spejlreflekskameraet. Og jeg er da ikke uden for denne kategori - i hvert fald ikke helt og totalt. Jeg bruger flittigt min kære fars Nikon D40, eftersom han bruger det sådan cirka en gang om året. Jeg er aldrig rigtig gået ind i, hvordan indstillingerne skulle justeres, eller hvilket kamerastativ jeg skulle investere i - jeg har været kreativ og prøvet mig frem, men det kan jeg godt mærke, at jeg er ved at være træt af. Så jeg er gået mere ind i mit D40's muligheder, hvordan jeg kan gøre mine egotrips lettere og hvad der skal dertil. Jeg har fundet ud af, at kamerastativer er fucking dyre, den havde jeg ikke lige set komme - derimod er remotes pisse billige, så sådan en er på vej hjem til mig. Men selv i mit ellers fine D40, er der ting jeg mangler. Her kommer overstående kamera ind i billedet, nemlig Nikon D5200; det er meget mere mig. Det der tiltrak mig allermest, var at skærmen kan vendes, så jeg kan se på mig selv, mens jeg trykker på min fikse lille remote. Smart, ikke? Jeg lyder som en selvglad kælling, jeg ved det godt, men jeg er ved at være træt af, at stille kameraet i en vindueskarm, og så håbe på, at min ansigt kommer med. Så når jeg engang får overskud på min konto igen (og der kan godt gå lang tid....) vil jeg muligvis investere i dette fine D5200. Find det her.

Ejer i også et spejlreflekskamera? Hvilket?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar