Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

søndag den 2. februar 2014

REMEMBER WHO YOU ARE


Det er vist ikke gået forbi nogens næse, at Fashion Week i sidste uge var forbi vores kære hovedstad, og i den anledning synes jeg at det var på tide at tage de skeptiske briller på (som om jeg nogensinde tager dem af..) For er vi bare en flok aber, der slavisk følger modebladenes ord?

Vi køber et Elle. Vi læser dette Elle. Hvad ser vi? Alt det nye tøj vi nu skal købe, for at være smart. Forstå mig nu ret, jeg har som sådan intet imod tendenser. Jeg tror det er sundt, at vi i tidsperioder koncentrerer os mere om en stil, en silhuet eller en farve, for ellers ville det være pænt svært at følge med, hvis alt var in hele tiden, men er vi totalt sell outs? Vi bruger masser af penge på at fise ud og shoppe det nyeste nye, på trods af at vi godt ved, at det er noget helt andet næste måned. Jeg synes at det er super vigtigt at holde hovedet koldt og bruge det ordentligt når det kommer til tendenserne, for vi kan nemt miste os selv på vejen. En god tommelfingeregel er, at når du ser en ny tendens - om det så er striber, sneakers eller trenchcoaten - lige at vende den engang på øverste etage. Hvad synes jeg egentligt selv om denne tendens? Kunne jeg se mig selv i den? Går jeg på kompromis med mig selv, hvis jeg suser ud og køber det? Hvis man altid har sværget til at hade farven pink, så skal man måske ikke investere i en pink dunjakke, bare fordi Vogue siger, at du skal. Man skal tage de tendenser til sig, som siger noget en, og lade dem ligge, som du aldrig havde rørt, hvis det ikke var fordi modeeksperterne sagde det. 

Hvad synes i om dette emne? Husker i selv at have jer selv med, når i bladrer igennem modemagasinerne?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar