Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

onsdag den 12. marts 2014

LYKKELIG



Det er det første kys, der får mit hjerte til at banke hurtigere, så hurtigt at jeg tror, at det er på randen til eksplosion. Dine ord tager mig helt derud, hvor rigtigt og forkert ingen mening giver. Jeg troede aldrig jeg skulle have det sådan her, for hvis jeg kunne bytte mine minder ud med dem, til minder med dig, ville jeg gøre det uden tvivl. Sangene er endeløse, og de synger alle de samme tomme ord, men nu da du er min, giver de pludselig mening. Jeg vil forsvinde i dig, for kun med dig er jeg hende, jeg engang var. Når du smiler, vil jeg stoppe tiden forevigt, og blive lige nøjagtigt der, for kun det smil, kunne redde hele verden. Og når jeg så stopper op, og spørger mig selv, om jeg egentligt er rigtig klog, for du er min modsætning, ham der altid vil være bedre, så skal jeg blot huske på, at du også et mit spejl; i dig ser jeg hende jeg kunne blive, for du gør mig lykkeligere end de andre. Virkeligheden er ligegyldig når dine ord spinder, for de giver mening, og jeg bliver både klogere og dummere, for hver dag der går. Så dum at jeg tror, at den eneste jeg har brug for er dig, og måske er det sandt. Måske har vi kun brug for hinanden, for et eller andet sted, så tror jeg på at vores kærlighed kan udrette større ting, end vi overhovedet kan forestille os. Så læg dit hjerte i mine hænder, og jeg lover, at jeg vil passe på det. Jeg vil elske og ære, tro og være din, selv når strømmen går imod. I sengen mærker jeg hele dig, og livet føles forandret, når vi sammen ligger der. Lagnerne er krøllede, og din latter fylder hele min verden. De andre ville knivstikke mig, hvis de bare havde chancen, jeg ved det, men du visker dem og min fortid væk. Fortæller mig, at trygheden vil jeg finde hos dig. Jeg smiler, for den er allerede fundet, sammen med ti tusind andre ting, som jeg ikke anede eksisterede. Så tror du nu på kærlighed, spørger du mig med et drenget smil. Med dig, og kun med dig, er jeg hel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar