Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

26.4.14

BE SOMEONE THAT MAKES YOU HAPPY


Det var helt ved tilfældighed, at jeg faldt over dette billede, men det satte straks millioner af tanker igang. For er vi blevet for afhængige af andre, når det kommer til vores egen lykke?

Vi har alle sammen brug for kærlighed og anerkendelse fra andre mennesker, men jeg synes at vi helt generelt bliver værre og værre til at gøre os selv glade. Min lykke skal fandme ikke ene og alene udløses af et andet individ. Tanken afskyr mig et eller andet sted, for jeg ønsker virkelig at hvile nok i mig selv, til at kunne sige at jeg elsker, tror og stoler på mig selv. Det kræver alligevel en del af en, men jeg tror, at når man først når til det punkt, hvor man kan det, så er man altså nået aller helvedes langt. At være glad for sig selv er langt undervurderet, for hvis man ikke kan lide sig selv, hvordan skulle andre så kunne? Rom blev ikke bygget på en dag, og selvtillid og selvværd er virkelig svære at rokke på, det ved jeg bedre end mange andre, men det er stensikkert en kamp, der er værd at tage. Jeg nægter at være afhængig af andre, for at være glad. Misforstå mig nu ikke, mit bagland sætter altid et smil på mine læber, men først og fremmest vil jeg lære at få mig selv til det. Inden der går for meget independent woman i den, så skal jeg skynde mig at sige, at jeg godt ved, at dette blot er ord. Selve handlingen er trillioner gange sværere, men jeg håber virkelig at i vil prøve. Spørg jer selv hvad der gør jer glade, og så brug tid på det. Giv jer selv lov til det. Er der nogle mennesker der hiver jer ned, eller andet i jeres liv, der gør det sværere? Skær det eller dem fra. Livet fandme er for kort til idioter. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar