Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

onsdag den 9. april 2014

BELIEVE IN YOURSELF


Jeg stræber enormt meget efter, ikke at fortryde noget. Alt jeg gør og har gjort, har på et eller andet tidspunkt føltes rigtigt, og jeg mener derfor at det er dumt at fortryde. Selvfølgelig er der en svipser i ny og næ, men helt generelt fortryder jeg ikke noget. Jeg er af den tro, at alt vi foretager os, former og gør os til de mennesker vi er idag - så uden oplevelserne, selv de dårlige, så ville vi ikke være dem vi er. Bevares, der er formegentligt ting vi gerne ville ændre ved os selv, men små skridt. 

Frygt er en helt anden boldgade. Jeg lever i frygt, sammen med millioner af andre. Frygt for at miste, frygt for at blive såret, frygt for ikke at være god nok og frygt for at dø. Disse er blot få eksempler, men jeg er rimelig sikker på, at du skal lede længe efter en, der slet ingen frygt har. De har det med at hæmme os, om vi vil det eller ej, og egentligt også om vi er bevidst om det eller ej. Jeg tror, at det er når den er ubevidst, at den er aller farligst. Jeg begynder så småt at lære, at se mine spøgelser i øjnene, tage tyren ved hornene og prøve at forstå, hvorfor jeg frygter de ting jeg gør, og på hvilken måder de påvirker mig. Hvor kommer disse frygter fra, og er de reelle? Holder de stik, eller er det ene og alene dumme forestillinger jeg gør mig om, hvad der kunne ske?

Det er tunge emner vi har at gøre med her, men nogle gange tror jeg at det er nødvendigt at tage disse tanker op til overvejelse. Står vores frygt for afvisning måske i vejen for at prøve noget nyt? Går vi rundt og bruger en masse energi på at fortryde alle de ting vi gjorde, eller måske skulle have gjort? Husk jer selv på at være i nuet. Nyd de mennesker i har omkring jer, og stå ved jeres beslutninger. Tro på jer selv, for sådan kommer i længst. Kliche på kliche, jeg ved det godt, men forhelvede altså, der er noget om det. Kys til jer!

2 kommentarer:

  1. Sikke et godt og interessant indlæg Nanna. Lev i nuet er kliché, men også verdens bedste ting at gøre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, jeg er glad for at du kunne lide det! :)

      Slet