Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

25.8.14

WANTING TO WRITE


Jeg var omkring de 10 år, da jeg begyndte at skrive. Det vil nok være synd at kalde det andet end historier, men min pointe er, at jeg meget tidligt begyndte på det, og at det ligesom har hængt ved siden. Af alt der er sket i mit liv, er der en ting der har været vedvarende, og det er min passion for at skrive. Jeg har, ligesom cirka alle andre unge, været utroligt meget i tvivl om hvilken vej jeg vil gå karrieremæssigt, selvom det for menneskerne omkring mig har været lysende klart hele tiden. Det er altså først inden for det seneste år, at det er gået op for mig, at det er det jeg vil - at skrive. Det er det jeg føler mig god til, det jeg føler mig tryg ved - og samtidigt sindssygt utryg. Én ting er hvad jeg elsker at gøre, men en helt anden ting er jo, at andre kan lide det jeg skriver, og det er netop der, jeg kommer på dybt vand. Jeg har en meget gennemborende følelse af ikke at være tilstrækkelig, som startede allerede i min barndom, og den gør det svært for mig i mange situationer, og denne er ingen undtagelse. Ideén om at andre kan lide det JEG kreer er næsten bizar for mig, og det faktum gør mig en smule trist. Alle burde have modet og selvtilliden til at gøre det de brænder for, og troen på, at de er gode nok. Så hvad dette indlæg egentligt handler om er, at jeg vil begynde at skrive igen. De seneste par år er det ikke meget jeg har skrevet udover bloggen, hvorfor ved jeg ikke helt selv. Muligvis grundet mangel af overskud, kreativitet eller inspiration, men ligemeget hvad grunden har været, så vil jeg nu hive mig selv op. Jeg elsker at skrive, så måske får min folkeskolelære i dansk ret - måske ender jeg med at blive forfatter. Bare jeg kan udtrykke mig selv gennem ord, så skal det andet nok løse sig.

2 kommentarer:

  1. Din artikel har en glød og den ramte noget i mig. Forsæt med at skrive fra hjertet, det er vidunderligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have for de dejlige ord Henrik!

      Slet