Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

20.2.15

MY FAVORITE SERIES

Jeg indrømmer gerne, at jeg er lidt af en serienarkoman - jeg kan snildt få en hel dag til at gå med en sæson eller to af en af mine yndlings, og nu tænker i så - jamen hvilke ER egentligt mine yndlings? Her er svaret!

Desperate Housewives

Jeg er faktisk netop blevet færdig med denne serie for 3 gang, og den er ikke blevet mindre fantastisk - tvært imod. Selve omdrejningspunktet er Wisteria Lane, vejen hvor disse skønne kvinder er bosat midt i the suburbs, sammen med hver deres familier. Man følger så deres op- og nedture sammen, og det er virkelig ikke kedeligt!

Friends

En klassiker, man næsten ikke kan komme udenom. Jeg har set denne serie i årevis på TV2, som desuden stadig sender den om eftermiddagen. Den handler om 6 venner der er bosat i New York, hvor man følger deres liv og venskab, og samtidigt giver seerne noget at grine af. Jeg må indrømme, at det ikke er en jeg selv sætter på, men jeg har set alle afsnit mere end en gang, og den er og bliver sød, humoristisk og en man aldrig bliver træt af. 

Jersey Shore

Nu vil de fleste nok scrolle væk, og det er også helt okay, men personligt er jeg helt vild med reality serier også, og Jersey Shore er en af mine favoritter. For at gøre det kort, handler det om 8 festglade, unge mennesker der flere somre i træk tager til Jersey, for at have en fest, og om de har! Serien er fyldt med sex, alkohol og lidt for stive aftener, men også kærlighed, venskab og et godt grin.

One Tree Hill

Denne serie knuselsker jeg virkelig, for den står virkelig mit hjerte nært. Jeg har set den mange gange, og den bliver næsten kun bedre. Man følger nogle unge menneskers liv fra de går i High School, til de nogle sæsoner længere henne er voksne med karriere og børn. Den er fyldt med kærlighed, trekants-dramaer, sorg og bare virkelig god underholdning. Det er virkelig en af de bedre romantiske drama-serier, som jeg af en eller anden grund altid vender tilbage til.

Gossip Girl

I denne serie følger man en nogle unge mennesker fra the Upper East Side på Manhatten, som alle har hver deres problemer. Noget jeg virkelig elsker ved denne serie er, at den også er fyldt med mode og designere som jeg elsker, men udover det er det også bare en ekstremt god og underholdende ungdomsserie, og så er spørgsmålet jo; hvem er Gossip Girl? Jeg kan afsløre at man får svaret af vide i sidste sæson, og det er ret så åbenlyst!

Sex and The City

Enhver pige med lidt selvrespekt der elsker mode, har set denne serie; det er og bliver en klassiker! Man følger seriens hovedperson Carrie Bradshaws liv i New York, og også hendes 3 bedste veninder. Denne serie er også fyldt til randen med mode, mænd, cocktails og så alligevel med et twist jeg elsker; man hører Carries tanker i henhold til den klumme hun skriver for en avis. Jeg er på nuværende tidspunkt igang med sæson 3 (for tusinde gang), og den bliver kun bedre for hver gang!

Paradise Hotel

Som jeg nævnte tidligere har jeg en lille addiction for reality serier, og paradise hotel er og bliver en favorit. Inden for de seneste par år har jeg også fået øjne for det svenske og norske paradise, og det betyder kun, at jeg nu har mere end én sæson om året at se frem til! 8 festglade unge mennesker tager til et luksus hotel i Mexico, og det handler derefter om at forblive på hotellet sammen med sin partner, hvilket ikke er helt nemt, da der hver uge kommer nye deltagere ind.  

Pretty Little Liars

4 veninder bliver chikaneret af den såkaldte "A", efter at en af deres veninder forsvinder. Hendes lig bliver et år efter fundet, og det står tydeligt, at hun er blevet myrdet. Men hvem er morderen? Efter et par sæsoner bliver tingene mere og mere komplicerede, mange jeg kender er simpelthen stoppet med at se denne serie, simpelthen fordi den er for langtrukket. Det forstår jeg godt, men min nysgerrighed er simpelthen for stor, til at give op - hvem er A?! Desuden er de 4 hovedpersoner Aria, Spencer, Emily og Hanna nogle virkelig smukke kvinder, og der er også flotte fyre med. En lidt atypisk drama serie, som også er skræmmende til tider, men samtidigt fyldt med romantik, venskab og det at være ung.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar