Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

19.3.15

LONG WAY TO HAPPY


Jeg har idag nydt en BH-fri, bukseløs og make-up-fri dag hjemme, og det har været så dejligt, bare at bruge tiden på at sove længe, putte med Baby, lave en omgang bananpandekager og ellers bare læse lidt mere Søren Kierkegaard og se lidt serier. Nogle gange har man virkelig brug for at koble hjernen af, og jeg sikkert oftere end andre, da mit hoved meget af tiden kører på overtid. En del af det at have Borderline personlighedsforstyrrelse (og deroveni også være særligt sensitiv) er, at jeg tager alting ind uden filter, og at der derfor er rigtig mange ting der skal gennemarbejdes. Det suger enormt meget energi specielt mentalt, og det er også en af grundende til, at mit overskud ofte også ligger under normalen, især hvis der har været fuld knald på, og jeg har haft mange planer oveni hinanden. Jeg har dog på det seneste været inde i en god periode, i den forstand at den tristhed, fortvivlelse og generelle sorg som jeg i lange perioder af mit liv har båret rundt på, faktisk har været meget mindre til stede. Der er stadig rigtig lang vej for mig, før jeg bliver glad og kan fungere "normalt", og der er meget arbejde forude, for det at have Borderline er blandt andet, at man for eksempel kan have et forskruet billede af sig selv, fungere dårligt socialt eller have meget lidt tillid til andre mennesker eller sig selv, og det er alle sammen nogle ting, der gør det rigtig svært at leve et "normalt" og velfungerende liv. Netop fordi det er dele af min personlighed, som er så indgroede, at jeg skal ændre på, så tager det enormt lang tid, og det er en hård proces, men det er i sidste ende den eneste vej, til et liv som for mig er værd at leve.

Tungt emne at tage op på sådan en torsdag aften, men det er alligevel vigtigt for mig at tage op en gang imellem, og jeg vil meget gerne høre fra jer, hvis i måske kan genkende nogle af de tanker, jeg her fortæller om, eller hvis i bare har nogle input! Nu vil jeg lave mig en kop kaffe og sætte One Tree Hill på, og ellers bare nyde resten af min aften. Kram til jer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar