Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

lørdag den 30. maj 2015

THE PERFECT BODY HUNT

 
 

Vi har alle sammen forskellige definitioner på den perfekte krop, og mange af os jagter den igennem diverse slankekure, lange løbeture og svedfyldte timer i det lokale fitnesscenter. Men hvornår bliver det en usund besættelse? Jeg mener, at det er sundt at træne sin krop, især hvis man ikke har et fysisk krævende job, der giver en den aktivitet, som kroppen har brug for, men jeg ved også hvor meget vægtens tal og spejlets reflektion kan tære en ned, for det har det i den grad gjort for mig.

I min barndom og i mine tidlige teenage år kunne jeg stort set spise hvad jeg ville, uden at jeg tog synderligt meget på, men uden varsel ændrede det sig brat, og eftersom mit udseende og min krops form altid har betydet meget for mig, tog det ret hårdt på mig. I perioder af mit liv har jeg haft anorektiske og bulimiske tendenser, og det er ikke noget jeg er stolt over, eller som særlig mange ved, men det pres jeg lagde på mig selv, tog mig helt derud. Med tiden er jeg dog blevet alt for madglad til at have styrken til at sulte mig selv, da det virkelig er en kamp, men jeg har altid haft problemer med, hvordan min krop har set ud, selvom jeg aldrig har været overvægtig. 

Det var også af den grund, at jeg for lidt over et år siden, startede med at træne regelmæssigt. Det var rigtig svært for mig, og er det faktisk stadig, mest af alt fordi fysisk udfoldelse aldrig har været noget jeg har gjort mig i, eller brudt mig særlig meget om. Men jeg ved, at det er sundt for mig, og derfor tvinger jeg mig selv afsted; også fordi jeg er af den overbevisning, at hvis man er utilfreds med noget, og man har muligheden for at ændre på det, så må man gøre det, i stedet for at brokke sig over det. Jeg er stadig ikke tilfreds med min krop, og tanken om at jeg aldrig bliver det, skræmmer mig meget; måske mest fordi der er en reel chance for det. 

Jeg ved, at det er noget mange kvinder og piger kæmper med (og helt sikkert også fyre), og det ærger mig, fordi jeg ved hvor meget negativt det har gjort og gør for mig. Jeg håber inderligt at jeg en dag kan sige, at jeg er glad for min krop, og at jeg ser en attraktiv og flot pige, når jeg ser mig selv i spejlet, for det burde vi alle! Ingen burde tænke om sig selv, som jeg gør, for ligemeget hvad, så er alle mennesker smukke, lige præcis som de er, og i sidste ende så vejer det indre mere, hvor kliche det end lyder. Jeg kan dog kun anbefale, at tage kampen op igennem træning - om det så er fodbold, fitness, yoga eller zumba, så gør noget ved det, hvis det er en så stor psykisk byrde, som det ofte er for mig. Det har i hvert fald hjulpet mig en smule i den rigtige retning, selvom jeg har langt endnu! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar