Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

9.6.15

THAT LEATHER JACKET

  
 

I følge min optik burde alle kvinder (og mænd for den sags skyld) eje mindst en læderjakke, især fordi den kan bruges til sådan cirka alt. Den er prikken over i'et til et lidt mere råt og edgy outfit, men samtidigt kan den være med til at skabe balance til en mere feminin kjole. De findes i mange afskygninger og i forskellige prislejer, og de fleste kan derfor være med; der findes også jakker i imiteret læder, som kan være lige så lækre, og føles lige så eksklusive som ægte skindjakker kan føles, men generelt vil jeg mene, at det bedste er at investere i en god læderjakke i ægte læder, da den holder betydeligt flere år, og ofte ælder med ynde. Endnu et plus er, at læderjakken stort set kan bruges året rundt; som overgangs jakke i efteråret og foråret, som en slags "cardigan" i vinter månederne og igen som en god jakke på sommeraftener. 

Selv ejer jeg et par stykker både i ægte og imiteret læder, og selvom jeg foretrækker ægte skindjakker, så synes jeg også at det er okay, at købe en i imiteret læder, da det ofte er en god sum penge, man er nødsaget til at smide efter de ægte, og det derfor kan være et fint alternativ, i hvert fald indtil man føler man har plads i økonomien til det (et lille tip kan være, at kigge jeres forældres gaderobe igennem, det kan jo være, at de ligger inde med en læderjakke fra deres unge dage). Men jeg trænger virkelig til den perfekte læderjakke, som bare opfylder alle mine behov, og jeg har faktisk flere på ønskelisten, som nok aldrig bliver en realitet grundet pris, så derfor tog jeg et smut forbi Nelly og Asos og udvalgte et par favoritter:

1. ASOS // 2. BLK DNM // 3. ASOS // 4. Just Female // 5. Calvin Klein Jeans // 6. NLY DESIGN // 7. ASOS // 8. New Look

Ingen kommentarer:

Send en kommentar