Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

lørdag den 13. juni 2015

WHY I NEVER WEAR STILETTOS, BUT SECRETLY LOVE THEM

 
 

Muligvis den længste overskrift i bloggens historie, men anyhow så beskriver den rimelig godt, hvad dette indlæg kommer til at handle om: min hemmelige forkærlighed for stiletter, på trods af at jeg aldrig har nogle på. Der er faktisk flere grunde til det; i følge mit pas er jeg 185 cm høj, hvilket betyder, at jeg ikke har det største behov, for at stikke mere ud, end jeg i forevejen gør, i hvert fald ikke i så stor grad, som jeg ville komme til, med de stiletter jeg personligt er vild med (kitten heels siger mig absolut intet nemlig). En anden grund er, at jeg simpelthen er blevet givet verdens ringeste balance evne, hvilket får mig til at ligne en giraf på stylter, hvilket muligvis er et underholdende syn, men bestemt ikke kønt. En sidste meget vigtig begrundelse for, at jeg ikke nærmer mig stiletter er, at de muligvis er verdens mest ukomfortable fodtøj, og at jeg meget nødigt vil udsætte mine fødder for dette smertehelvede, som jeg forestiller mig det er. Der skal måske indskydes, at det efterhånden er et år eller tre siden jeg sidst iførte mig et par, men jeg husker det bestemt ikke som en rar fornemmelse, og jeg har derfor bevidst styret udenom. 

Men alligevel kan jeg ikke komme udenom, at jeg synes stiletter kan give et så fint, klassisk og ikke mindst sexet udtryk til et outfit, plus at det jo ikke ligefrem gør noget dårligt for ben- og numse parti. Hvis jeg nu var 10 cm lavere og gik mindre op i at komfortabelt fodtøj, så havde jeg nok hoppet på stiletto-trenden (hvis man da overhovedet kan kalde den det, da de jo er tidsløse), men jeg må se realiteten i øjnene, og nok erkende at jeg er og bliver en sneakers/støvle pige, og at jeg højest kan gå med til lidt plateau i ny og næ.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar