Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

mandag den 3. august 2015

BERLIN DAY 1

Adidas tee // Vero Moda shorts // Shoe Biz Copenhagen sandals // Tiger sunglasses

Vi ankom mandag aften til Berlin, og da jeg valgte at rejse komfortabelt iført træningsbukser og en sweatshirt, tænkte jeg at lige netop det (og også hjemrejsens) outfit sagtens kunne undværes her på bloggen. Vi boede på et lille, fint hotel i Charlottenburg, på en sidegade til Kurfürstendamm, som er en enormt lang shoppinggade i Berlin (lidt a la Berlins svar på Strøget), og vi boede altså i high-end delen af den lange gade, hvilket var en smule udfordrende, for en fattig fashionista som mig. Vi havde butikker som Gucci, Dolce & Gabbana og Hermès som naboer, og jeg tog ret hurtigt en beslutning om, at det ville være ren selvpineri at gå ind i de butikker, hvor jeg uden tvivl og uden problem sagtens kunne købe mig fattig, hvis jeg da havde pengene. 

Tirsdag, hvor dette outfit er fra, var vi på en ekstremt spændende Van Gogh udstilling, hvor hans mest kendte malerier var opstillet, sammen med en beskrivelse om hvor han var i sit liv, da de forskellige malerier blev malet, og for eksempel også om, hvor hans mentale sindstilstand lå, da den jo som bekendt svingede en del. Derudover blev mange af de mindre kendte malerier også vist på en rigtig spændende og kreativ måde, samt flere tekster fra breve, hvori han fortæller om hans syn på tilværelsen, kærlighed, kunst og meget andet. Alt i alt en enorm anbefalelsesværdig udstilling med en meget spændende kunstner, der gik igennem lidt af hvert, men som malede helt fantastisk, på trods af at han var selvudlært og havde nogle mentale barrierer. 

Senere på dagen stod den på shopping, kaffe, god mad og hygge, og selvom at vejret var meget svingende med enkelte byger og en del skyer, så var det en dejlig, oplevelsesrig dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar