Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

16.9.15

A TREND I DIG: LONG COATS

1. Alexander Wang // 2. Isabel Marant Étoile // 3. Filippa K // 4. Weekday // 5. Tom Ford // 6. Paisie // 7. H&M // 8. Burberry Brit // 9. ASOS // 10. Filippa K // 11. Saint Laurent // 12. Wood Wood // 13. Monki // 14. Lanvin // 15. Wood Wood // 16. Wood Wood // 17. Filippa K // 18. Libertine-Libertine

Jeg elsker(!) jakker, frakker og alverdens overtøj, og derfor er trenden med lange frakker, der går til knæet eller meget gerne under, lige noget for mig. Den toppede sidste vinter, men jeg forudser, at vi vil se meget mere til de lange, varme frakker henover vinteren (og formegentligt også på de kolde efterårsdage), og derfor forbereder jeg mig allerede. En af de store fordele ved de lange frakker er, at de holder største delen af kroppen varm, og derudover har de en lækker oversized effekt som jeg er helt vild med, da den skaber en lidt anderledes silhuet. Dog synes jeg det er en god idé, at vælge en frakke der har et "bælte" med til taljen, da det giver en mere kvindelig form. Disse slags frakker vil altid være en smule dyre (selv high-street versionerne), både grundet materialet men også mængden af materiale, men jeg har altid været af den overbevisning, at det er en god idé, at smide lidt ekstra penge efter overtøj og sko, især i vintermånederne, da det bare skal være i orden. Jeg har herover samlet nogle eksempler på trenden, både i de mere betalelige versioner men også i luksus udgaverne, og især blev jeg overrasket over Filippa K, som jeg synes gør det så godt på denne front. Hvis mit budget bliver til det, kunne jeg sagtens finde på at investere i en af disse, meget gerne nr. 1, 6, 10 eller 18. Har i en eller flere favoritter?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar