Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

31.10.15

THIS YEAR

Der er nu kun 2 måneder tilbage af 2015, og selvom året ikke er slut endnu, så har jeg valgt at dedikere et indlæg til de ting, som jeg har opnået og gjort dette år, som jeg er glad for eller stolt over. Jeg synes det er vigtigt, at huske sig selv på de skridt man tager, store som små, og specielt at anerkende og rose sig selv for dem. So here goes:

Jeg stoppede med at tage anti depressiv medicin i starten af året, og det er en beslutning, som jeg har været rigtig glad for. Til sidst, mens jeg var på medicinen, kunne jeg ikke rigtigt mærke mig selv, og jeg var i tvivl om hvem jeg var uden pillerne, og selvom det var en stor og svær beslutning at tage, så er jeg sindssygt glad for den. Jeg vil dog hurtigt understrege, at medicinen også har hjulpet mig tidligere, og at dette ikke er en opfordring til andre - gør det der er bedst for jer.

Jeg farvede for første gang, i flere år, slet ikke mit hår. Dette er nok en minimal ting for mange, men jeg er sikker på, at flere kvinder derude kan forstå mig på den her! Jeg har farvet hår, både hos frisør men også hjemme, mange gange årligt siden jeg var 12-13 år, og i år har jeg ikke en eneste gang farvet hår, hvilket jeg er sindssygt glad for! Det har hele tiden været planen, men at holde sig til den er en helt anden ting. Dog er jeg ikke helt i mål, det kommer jeg først når mit hår får en tilpas længde, for så ryger det lange hår, det stadig er farvet sgu!

Jeg havde min sidste terapi session i Slagelse, men også generelt. Jeg har været i mange og flere slags terapi former siden jeg var 13 år, og dette var altså året hvor jeg afsluttede det - for nu i hvert fald. Jeg føler, at jeg er et bedre sted end jeg har været i mange år, og det kan jeg specielt takke den psykiatriske klinik i Slagelse for, men efter 2 år hos dem følte jeg, at citronen var presset så meget den kunne, og at jeg havde fået det ud af det, som jeg kunne. Det er helt vildt rart, ikke at have brug for terapi af nogen form den dag idag.

Jeg valgte at fokusere meget mere intenst, end jeg nogensinde har, på min skrivning i form af skrivekurser og personlig coaching. Dette har været udfordrende, især fordi jeg synes det er enormt krævende på flere punkter, men jeg har lært meget på dette år, og jeg ved med mig selv, og har altid vidst, at det er det jeg elsker, og at det er det jeg vil med mit liv.

Jeg fyldte 20 år - noget, som jeg hverken kunne gøre fra eller til, men det er alligevel et slags skridt for mig. Et skridt ud af teenageårene, og samtidigt et skridt ind på de voksnes legeplads. Personligt kan jeg ikke mærke den store forskel fra 19 til 20, men alligevel føler jeg at det er et nyt kapitel i min bog. Der sker nye ting, og selvom jeg til tider føler at det går for stærkt, så er jeg kommet så sindssygt langt på få år, og det er jeg virkelig stolt af. Jeg troede aldrig at jeg ville være hvor jeg er idag, faktisk troede jeg aldrig, at jeg ville være i live som 20 årig, så det i sig selv er stort for mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar