Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

tirsdag den 3. november 2015

SLOW MORNINGS


Idag har jeg haft, hvad man vil kalde en slow morning, og det har virkelig været rart. Morgenputning med Baby (som er min kat, hvis nogle skulle være i tvivl...) kaffe og røræg, god musik og bloglæsning. De sidste par uger har været ekstra hårde for mig, om det er grundet den mere kolde og grå årstid vi er gået ind i, eller om det er noget helt andet, har jeg ret svært ved at sætte fingeren på. I hvert fald har jeg haft et ekstra stort behov, for at sætte tempoet helt ned, gemme mig væk i tæpper og serier, og egentligt bare lukke verden ude. 

Jeg er netop begyndt på mit sidste skrivekursus, som er kaldet Masterclass - det ligger lidt i navnet, at det er på et lidt højere niveau, og med det følger den sædvanlige følelse af, at jeg nok ikke kan finde ud af det, og at jeg formegentligt ikke er god nok. Det er nogle følelser jeg er ret så bekendt med, og det kræver virkelig meget af mig, at skulle skubbe dem væk. Dog ved jeg også, at det er noget jeg er nødt til, for at det på sigt kan ændre sig. Men når verden er mørkere end normalt, og humøret lavere end det plejer, så er det alt for nemt, at give efter for de nedslående tanker og følelser, som jeg så let får. Så det i sig selv, er lidt af en kamp disse dage.

I aften får jeg min mor på besøg til lidt mad og hygge, og det ser jeg virkeligt frem til. Hele mit liv har hun været den som jeg har lænet mig op ad, og hendes støtte er den, der er aller vigtigst for mig. For mig er hun definitionen af tryghed, og mit forhold til hende er virkelig unikt. Imorgen suser jeg og 3 veninder mod Jylland, for at være sammen med en anden savnet veninde, der flyttede til Kolding for at studere, i sommers. Jeg har ikke set hende siden før hun flyttede, så det skal blive dejligt at se hende, og egentligt bare være sammen med de 4 piger, som for mig er nogle af de mest ægte veninder jeg har.

På den måde er min uge egentligt fyldt op med dejlige veninder og familie, hvilket på en og samme gang er skønt og uoverskueligt. Dog ved jeg med mig selv, at selvom jeg aller helst vil gemme mig væk fra omverdenen, så er det sundest for mig, at omgive mig med de mennesker som beriger mig. Og det gør de! 

Et meget længere, og meget personligere, indlæg end planlagt - sjovt som ens tanker udformer sig, så snart de kommer på skrift; det er i hvert fald ofte tilfældet for mig. Jeg håber, at i lige så får en skøn uge med positive oplevelser!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar