Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

onsdag den 27. januar 2016

PERKS OF LIVING AT HOME


Det er efterhånden halvandet år siden, at jeg tog springet, og flyttede hjemmefra. Jeg fortryder det ikke sekund, for jeg nyder friheden og det, at jeg selv bestemmer hvad jeg laver, hvor meget jeg har lyst til at larme og hvad jeg spiser. Når det så er sagt, så må jeg også indrømme, at der var nogle ret lækre fordele dengang jeg boede hjemme, som jeg godt kan savne lidt...

Jeg skulle ikke tænke over mine måltider specielt meget. Jeg var selvfølgelig til dels medbestemmende, men aftensmaden blev som regel lavet til mig, og køleskabet var altid fyldt. Jeg havde en del flere penge at råde over da jeg boede hjemme, og det er nok det, som jeg savner aller mest. At kunne bruge flere penge på tøj og oplevelser, savner jeg helt ekstremt, for når der først er betalt husleje, forsikringer og el-regninger, så er der ikke så skide meget tilbage til sjov. Jeg var heller aldrig alene om rengøringen. Godt nok var det et meget større hus jeg boede i, da jeg boede hjemme, hvilket naturligvis er en del mere rengøring, men at skulle stå op søndag morgen og vide, at man skal bruge de næste timer på at gøre rent... alene... er ret kedeligt. Der var altid nogen hjemme, hvilket på en måde var beroligende og rart. Godt nok har jeg selv valgt at bo alene, og jeg nyder det også det meste af tiden, men det kan godt gå hen og blive lidt ensomt. Altid at have familie omkring mig, er noget jeg altid har værdsat, så det savn vil nok være der, indtil jeg selv får min egen familie. Helt generelt var der mange færre forpligtelser dengang. Måske er det fordi, at jeg er blevet ældre og samtidigt har fået det en del bedre, men at skulle holde styr på sit hjem, sin økonomi, at man får noget at spise 3 gange dagligt og så selvfølgelig det sociale og uddannelsesmæssige, er faktisk pisse hårdt.

Jeg vil runde af med at sige, at det at flytte hjemmefra samtidigt har været noget af det bedste for mig. Selvom det er virkelig udfordrende, og der er mange ting jeg bliver nødt til at undvære af økonomiske årsager, så er det næsten det hele værd, når man sidder i sin skønne lejlighed, som er helt ens egen. Men også kun næsten, for hold kæft, hvor ville mere shopping bare være toppen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar