Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

fredag den 18. november 2016

FAVORITE BEAUTY PRODUCTS


Jeg har ikke skrevet meget om det her på bloggen, men i sommeren 2015 blev jeg ramt af voksen acne. Mange forbinder acne med de pure teenageår, men faktisk havde jeg aldrig kæmpet som sådan med urenheder før. Jeg slog ud når jeg spiste søde sager, men aldrig mere end 2-3 bumser ad gangen, og generelt var min hud meget robust i de år. Derfor kom det virkelig som en ubehagelig overraskelse, og mildest talt var jeg meget ked af det og opmærksom på det. Da det var på sit værste, havde jeg 20+ urenheder i ansigtet, og dem som har prøvet det ved, hvor forfærdeligt det er! Så jeg gjorde det, som jeg anbefaler ALLE i den situation at gøre; jeg gik til lægen. Da det "heldigvis" var en mildere form for acne, kunne lægen udskrive nogle piller, hvor man ellers ofte bliver henvist til hudlæge, og udover det blev jeg meget striks med hudrensning, fugt og gode produkter. Idag er jeg stoppet med pillerne, og har et næsten bumsefrit ansigt. Godt nok popper der en eller to op engang imellem, men slet ikke på samme niveau - min eneste irritation er de efterladte ar, og at min hud åbenbart har rigtig svært ved at restituere, eftersom gamle urenheder sommetider er ekstremt langsomt om at forsvinde. Derfor er god hudpleje blevet virkelig vigtigt for mig, og her er mine yndlings produkter:

La Roche-Posay's Effaclar Foaming Gel begyndte jeg på at bruge umiddelbart efter acnens udbrud, fordi den er super god til olieret, sensitiv hud. Den fjerner urenheder og overskydende talg uden at tilstoppe porerne, og efterlader virkelig en ren og mild følelse på huden. Godt nok er den lidt pricy, men for mig holder en tube 9 måneder, og derfor forventer jeg at holde ved den! Effaclar Skintonic fra samme mærke, er en senere tilføjelse - den er ligeså til fedtet/uren hud, og trækker altså porerne sammen og fjerner døde hudceller. Jeg bruger den især efter ansigtsscrub! Ecooking dag- og natcreme er også et nyere køb, som jeg faktisk blev rådgivet til at købe. Sådan en badboy koster hver især 269kr, og er derfor også virkelig i den dyre ende for mig! Men efter det min hud har været igennem, er den blevet meget mere sensitiv og kombineret end den nogensinde har været, derfor har den brug for masser af fugt, og det gør disse cremer altså for mig. Et lille tip fra mig til jer: hos www.nicehair.dk er der netop nu 30% at hente på alle produkter fra Ecooking. Olien fra The Body Shop "Oils Of Life" dufter virkelig himmelsk, og har den fineste flakon. Jeg drypper et par dråber i min natcreme, og vågner altid op til den blødeste hud morgenen efter. Lækkert når huden har brug for lidt ekstra fugt og forkælelse! Avène Cold Cream er perfekt til vintertørre hænder! Jeg er normalt ikke den store tilhænger af håndcremer, men specielt i de kolde måneder, er det især vigtigt at fugte de steder på kroppen, som er ekstra eksponeret for kulde og blæst; altså oftest hænder og ansigt. Denne dufter virkelig mildt og lækkert og er desuden også drøj i brug, og så gør den lille størrelse den perfekt til selv små tasker. Sidst men ikke mindst, så er og bliver jeg altså bare tilhænger af Essie's neglelakker! Denne hedder "Sand Tropez" og har den fineste lyse sandfarve. Generelt er jeg mest til lyse, nude og simple farver på neglene, og der gør den her tricket for mig! Den er pt. min go-to neglelak, og jeg har kun gode ting at sige om mærket Essie. Smukke farver, bredt udvalg og sindssyg god holdbarhed. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar