Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

15.11.16

SERIES I'VE WATCHED LATELY

ORPHAN BLACK
Denne serie er virkelig i den dybe ende af sci-fi, og det ville normalt faktisk afskrække mig. Dog gav jeg den en chance, efter mange gode anmeldelser, og blev til min overraskelse fanget. Hovedpersonen, som spiller en del roller for ikke at røbe for meget, spilles af Tatiana Maslany. Jeg er sindssygt imponeret over hendes vanvittigt gode skuesspil, og hun alene er grund nok til at se serien. Min favorit karakter er desuden Helena! Mit eneste minus er, at det i min optik klart er de første 3 sæsoner, som er bedst. Dog synes jeg ofte det er sagen i mange serier, derfor anbefaler jeg alligevel alle at se Orphan Black. Kan ses på Netflix.dk

TRANSPARENT
Denne serie er i mine øjne fuldstændig fantastisk. Den portrætter en mand på den gode side af halvtreds, som vælger og kæmper med at springe ud som kvinde. Seriens navn er genial, fordi den har 3 sider af sig: Trans fordi hovedkarakteren er transseksuel, parent fordi hun har 3 voksne børn, som serien i den grad også følger, og til sammen transparent som betyder gennemsigtig - hun ligger for alvor sit liv om, og viser alle, hvem hun i virkeligheden er. Skuespillerne i denne serie er eminente, og så er emnerne de berører så vigtige, essentielle og interessante. Absolut must watch i min bog! Kan ses på Viaplay.dk

HOW I MET YOUR MOTHER
Denne serie, tror jeg de fleste (eller i hvert fald mange) har set, men faktisk havde jeg afskrevet den, efter godt at have kendt til den i en del år. Det sidste halve år har for mig været rimelig tomt, og i mangel af bedre satte jeg den på, og tog faktisk mig selv i at grine af den. Ikke fordi selve historien i den er unik; 5 venner i hjertet af New York, som forsøger at navigere igennem livets op- og nedture, alligevel synes jeg, at karaktererne skiller sig ud og er interessante, og så er den jo bare som mange comedy-serier er, humoristisk, rar og varm. Plusset (og minusset af og til) er at der er en vedholdende spændingskerne, i og med at hovedpersonen Ted, fra start til slut fortæller historien om, hvordan han mødte hans 2 børns mor. Kan ses på Netflix.com

DITTE & LOUISE
På trods af, at målgruppen til denne danske komedieserie nok ligger på de 30-50 år, så finder jeg den faktisk underholdende. Den er på mange måder slet ikke relaterbar for mig, men jeg synes den er virkelig velskrevet og humoristisk, og viser så perfekt det uperfekte i kvinder og mennesker generelt. Handlingen og humoren ligger af og til og summer under linjerne, og det kan jeg virkelig godt lide. Hyggelig, sjov, til tider tåkrummende men virkelig god serie, som nok ikke falder i alles smag, men som alligevel talte til noget i mig. Kan ses på Dr.dk. 


Til sidst vil jeg sende en KÆMPE anbefaling afsted mod serien Black Mirror. Den er sindssygt surrealistisk, og faktisk meget skræmmende - dog sætter den ting i perspektiv, og får i den grad tankerne til at flyve. Episoderne varer omkring en 1 time plus minus, og er fuldstændigt separate fra hinanden. Det virker måske underligt, men giver super god mening når man først er igang. Den kan godt være lidt hård, derfor har jeg kun set de 2 første sæsoner, og ikke den 3 som fornyligt blev lagt ud. Den er dog uden tvivl på min to-watch list, for mit vedkommende kræver det bare lidt overskud. Men den er fantastisk og ekstremt spændende! Kan ses på Netflix.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar