Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

torsdag den 1. december 2016

MERRY FUCKING CHRISTMAS Y'ALL


Glædelig 1. december!! Min mor og jeg har en fast juletradition med at vi "juler op" både hos hende og hos mig i start december, helst tilsat en ordentlig røvfuld julemusik og æbleskiver som belønning. December har altid været min ultimative yndlings måned, og er det stadig, på trods af nogle tidligere hårde oplevelser på netop denne årstid. Jeg husker at vågne klokken 5 om morgenen stort set hele måneden igennem, alene grundet spænding over hvad der mon ventede på mig i min sok, og den ene fantastiske dag i folkeskolen, hvor vi brugte hele dagen på at lave julepynt og høre julehistorier. Dengang jeg som barn var i teatret med min mors familie og se et stykke med børn som nisser, og de kolde dage i Tivoli med min farmor, bror og fætter. Jeg har mindst ligeså mange gode minder i december som dårlige, og traditionerne på denne højtidelige måned er noget som jeg holder fast i med næb og klør. 

På trods af den overflod af gaver, mad og hygge vi især i vesten gerne spenderer, så synes jeg det er vigtigt at huske på dem som ingenting har, og dem som netop nu står midt i krigszoner. Her er John Lennon og Yoko Ono's smukke sang og barske billeder med til at sætte tingene i perspektiv, selvom vi nok især i denne måned aller helst vil lukke øjnene for hadet, de forfærdelige ting som hver dag sker og dem som er i nød. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar