Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

27.1.17

GANNI

Jeg har kendt til det danske brand Ganni i en håndfuld år efterhånden, og har egentligt elsket det fra start. Mærket er familiejet og har eksisteret siden 2009, og har desuden base i København, hvilket ses i deres kollektioner. Deres univers er legesygt uden at blive for skørt, nordisk og minimalistisk uden at blive for monokromt, og sporty uden at blive associeret med træningstøj. De har print som tydeligvis er inspireret af Asiens lande og får én som mig, med smertefulde minder om D&G toppe i mine spæde teenageår, til at synes at leopard-print er cool. 

Mærket er anerkendt i udlandet og ses flittigt i streetstyle, blandt andet båret af modeller som Gigi Hadid, Kate Moss og Kendall Jenner, og har i den grad også stor succes herhjemme. Deres tøj er i den dyre ende af highstreet, og også derfor mit udvalg i gaderoben af mærket er rimelig begrænset; men jeg elsker deres æstetik og håber at fremtiden bringer meget mere Ganni for mig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar