Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

lørdag den 25. februar 2017

LOVE WILL FIND IT'S WAY

Et emne jeg sjældent berør, eller overhovedet taler om her på bloggen, er parforhold. Jeg kan egenligt ikke helt sætte en finger på hvorfor, men det kan være fordi, at jeg kun har været i ét længerevarende forhold, og lige så kun én gang har været rigtig forelsket. 

Jeg har datet flere fyre, og begyndte faktisk ret tidligt i dating-gamet, hvilket jeg til dels fortryder (I kan læse lidt om dét her) men vidste på ingen måde, hvordan det rigtigt fungerede. Jeg var naiv, og troede flere gange at jeg var head over heels forelsket, selvfølgelig lige indtil at jeg oprigtigt var det. 

I de fleste af mine forhold, eller hvad end de nu engang var, har jeg ofte givet mig helt hen. Jeg har glemt mig selv i det kaos kærlighed er, ikke passet på mig selv og mine følelser, og generelt været alt for opmærksom på hvad de ville, følte, tænkte og udtrykte. Det har gjort at jeg til tider er blevet såret og trådt godt og grundigt over tæerne uden protest.

På den anden siden har jeg skubbet fyre væk, hvis jeg ikke følte den magi, jeg synes der skal være. Jeg bryder mig ikke om at være sammen med fyre, hvor jeg ikke føler at der er nogen fremtid; af og til har de følt mere end jeg har, andre gange har det bare været for uoverskueligt og mere en belastning end noget der gav mig glæde.

Med alderen og en del selvransagelse har jeg fundet mit værd, min selvrespekt og lært at priortere mig selv. Kærlighed gør virkelig blind, og at kunne ting i teori betyder langt fra at man kan i praksis, men det er i hvert fald et stort skridt på vejen dertil!

 Hvor er hun så nu i det forvirrende, alt oprivende kærlighedsspil, tænker I måske - jeg er så single, som man overhovedet kan forestille sig. Jeg har ikke datet i lang tid, og har ikke engang Tinder på min telefon, af flere, men især en, grund. Det sidste halve år has really kicked my ass, og jeg har hverken overskuddet eller lysten til at starte noget op, før det er kommet nok på afstand. Det ville hverken være fair overfor fyren eller mig selv. 

Jeg ville lyve, hvis jeg sagde, at jeg ikke savner det. Tosomheden, at være så tæt på et andet menneske, den både fysiske og psykiske kærlighed og alt det, et forhold nu indebærer. At være forelsket er fantastisk og jeg glæder mig til at blive det igen, når jeg engang er klar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar