Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

28.2.17

MOVIE RECOMMENDATIONS

ROOM
Det er faktisk lidt tid siden, at jeg så denne film, men den har sat sine spor hos mig. Den kredser om en mor og hendes søn, som bliver holdt fanget i et skur, og både Brie Larson og Jacob Tremblay spiller virkelig eminent. Den er inspireret af virkelige hændelser, og man er garanteret en klump i halsen under filmens forløb, men den er enormt interessant og fængslende, så den får en anbefaling herfra!
THE LIGHT BETWEEN OCEANS
Denne film er smuk på utallige måder! Historien, manuskriptet, det visuelle, skuespillet - jeg blev virkelig positivt overrasket, da jeg for et par uger siden så den. Jeg forventede måske lidt en kvalmende kærlighedsfilm, men historien er dybere end som så, og den fangede mig. Desuden er Alicia Vikander min absolut yndlings skuespiller pt., og som altid gør hun det pisse godt.
THE DANISH GIRL
Endnu en smuk, autentisk historie, som man slet ikke kan undgå, at blive rørt af. Med Eddie Redmayne i hovedrollen og Alicia Vikander ved sin side, er skuespillet selvfølgelig helt i orden, i dette tilfælde er det måske historien, der er vigtigst. Den første kvinde, som gennemgik en kønsskifteoperation, var dansk, og denne film tager os hånden, og fortæller os om hvordan hun var som menneske, hvad der foregik og de komplikationer der medfulgte. Stor anbefaling herfra! 
WHIPLASH
Det er efterhånden et år siden, at jeg så filmen Whiplash, men det betyder langt fra, at den er blevet glemt. Jeg synes, at Miles Teller generelt set er en fantastisk skuespiller, men i denne film, tager han det til et højere niveau. Filmen er enormt dramatisk og intens på den helt rigtige måde, den er skarp og hård; den fanger noget helt specielt, og viser en ung mand med en drøm og en lærer med høje ambitioner, hvor disse to eskalerer på alle tænkelige måder.
O.J SIMPSON: MADE IN AMERICA
Jeg er helt tosset med dokumentarer, så det var selvsagt, at jeg skulle se denne mange-nominerede dokumentar-serie - og jeg blev på ingen måde skuffet! Serien er delt op i 5 halvanden times lange afsnit, og starter fra O.J's barndom til current date, man går altså derfor dybdegående ned i, hvem O.J Simpson er. Selv var jeg lille i 90'erne og vidste derfor hat om denne sag, men for alle andre var det en global tragedie, hvilket jeg efter det store indblik man i den får, godt kan forstå. Den er tragisk, skræmmende, voluminøs, interessant og virkelig værd at se, især fordi den også handler om meget andet end O.J Simpson og den store retssag for drabet på hans kone Nicole Brown. Dokumentaren går dybt ned i Los Angeles store race-krig der for alvor bragede dengang, hvordan politiet håndterede den store undertrykkelse og generelt en masse af de sager, som på alle måder var uretfærdige mod sorte mennesker. Enorm anbefaling herfra!
TIP: Kan på nuværende tidspunkt ses på DR.DK/TV

Ingen kommentarer:

Send en kommentar