Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

4.2.17

THE CURIOUS SIZE OF INSPIRATION


Fra november til nu har jeg været rimelig stabil i min tilstedeværelse her på bloggen, og jeg har elsket hvert et sekund af det! Jeg har haft meget at vise og fortælle, og som jeg mange gange har nævnt, så er det her mit fristed hvorpå jeg kan lufte mine tanker, ideér, holdninger og oplevelser. 

Men hvor kommer den skide inspiration fra? Den er lidt som røg; ikke til at holde fast i med de bare næver. Når den er der er det pisse-fucking-fedt, når den er manglende er det mega frustrerende (sjov metafor, taget i betragtning af, at jeg er ryger hah). De sidste 3-måneders on the roll i forhold til bloggen har været skønt, men spørgsmålet ramte mig - hvordan kan man gå fra en total dry spell til en strøm af idéer? 

Inspiration er alle vegne at finde, alt efter hvad ens udgangspunkt er. Kunst, mennesker på gaden, smuk arkitektur, street style eller enkeltvis ens omgangskreds. Internettet har hjulpet os godt på vej, men hvordan kan det være, at det i perioder rammer os, modsat perioder hvor alt omkring føles gråt og ordinært? Jeg har tydeligvis ikke alle svarene, kun spørgsmålene!

Personligt finder jeg stor inspiration hos Pinterest, hvor stort set alle slags billeder er at finde! Alt fra DIY's, celebritys, motorcykler og high-end mode. Derudover elsker jeg at sidde i en hurtigt-susende bus igennem Københavns gader, kun med musikken i mine øre og øjenene på alt omkring mig. Smukke mennesker hånd i hånd, den mest fantastiske street-style, fantastisk arkitektur og diverse interaktioner mellem forskellige individer. København er fuld af liv og personlighed, og i dét finder jeg stor inspiration.

Dybest set tror jeg, at inspiration hænger enormt meget sammen med ens personlige sindsstilstand. At skrive blog-indlæg kan godt virke mega overskuds-agtig, men tit er mine indlæg opstået fra alt andet end overskud. Den kommer fra et sted, hvor man simpelthen ikke kán holde sin kæft. At man har noget så vigtigt at fortælle, at absolut alle skal høre det. Bevares, ikke alt jeg skriver er så revolutionerende som den dybe tallerken, men det jeg skriver om, er vigtigt for mig - og hvis det er vigtigt for mig er der en chance for, at det også er vigtigt for nogle af mine læsere, om det så bare er en enkelt.

Sidst, men ikke mindst, finder jeg stor inspiration i mig selv. Er det egoet der taler, eller bare en crazy psykose? Ingen af delene vil jeg påstå! Som blogger tager man ofte stort udgangspunkt i sig selv og sit eget liv. Hvad kan jeg lide, hvad fylder i mit liv, hvad er mine holdninger and so on, og det er vel netop det, der gør det interessant for andre at læse med, især hvis det der bliver skrevet er relaterbart. For mig strækker det fra mode til musik til psykiske lidelser til dyr til i skrivende stund den udefinerbare inspiration. Det skulle ikke undre mig, hvis min blog med tiden bliver et helt vanvittigt format, hvor de finurligste emner bliver taget op. I kan godt glæde jer, fremtidens inspiration kommer til at blive helt gak!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar