Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

søndag den 5. marts 2017

INSPIRATIONAL PEOPLE

Som barn var spørgsmålet "hvem er dit idol?" ekstremt vigtigt, hvorfor ved jeg egentligt ikke; måske fordi man i den alder har ekstra brug for, at have nogle at se op til, i hvert fald var det et væsentligt spørgsmål blandt mig og mine jævnaldrende. Jeg har aldrig brudt mig om termet, og slet ikke da jeg var ung, for hvorfor helvede skulle jeg se op til nogle? Jeg er jo et vidunder i mig selv.

Siden da fanger jeg dog ofte mig selv i at blive inspireret af andre, dog på vidt forskellige områder, og jeg tænkte, at det kunne være sjovt, at skrible nogle af dem ned her på bloggen. Nogle er kendte, andre knapt så kendte, nogle i mit liv og nogle på afstand, dog falder de alle sammen i samme kategori; en inspirerende én af slagsen.

Et menneske, som jeg først og fremmest elsker meget højt, men som jeg samtidig inspireres enormt meget af, er min bror Mikkel. Han er kreativ, intelligent, humoristisk, eftertænksom og et virkelig godt menneske. Som barn havde jeg opfattelsen af, at han havde viden om alt i verden og at han kunne en masse jeg ikke kunne, både fysisk og psykisk set. Med alderen er vi blevet tættere, og jeg værdsætter hvert et minut med ham; han kan altid lære mig noget jeg ikke i forevejen vidste, vise mig ny musik jeg ikke kendte eller bare gøre mig klogere på ham, for han behøver ikke at gøre noget, for at være inspirerende - han er det bare.

Ulrikke Falch, bedre kendt som Vilde fra SKAM, er havnet på denne liste, alene ud fra hendes instagramprofil. Herpå er hun fuldkommen ærlig, feministisk på den humoristiske og helt rigtige måde, og virkelig eminent som et forbillede for unge piger. Hun ligger billeder og videoer ud, som mange, inklusiv undertegnede, aldrig ville turde at ligge ud, og netop derfor elsker jeg hende. Hun tør at stå ved alt hun er og har, og det er fantastisk og forfriskende i den ellers så ofte photoshoppede verden vi lever i!

Veneda Budny, som jeg desuden skrev et "Inspired By" indlæg om tilbage i december (læs det her), er havnet på denne liste, fordi jeg ærligt synes hun er the baddest bitch. Dét udtryk er ment på aller bedste vis, for i min ordbog betyder det, at man er fuldkommen sig selv, en overdrevet cool type, tilsat en masse kant. Jeg har fulgt hendes instagram (@venedaanastasia) i et godt stykke tid efterhånden, og hendes sexappeal, skarpe stil, karakteristiske ansigt og badass vibe inspirerer mig altså helt vildt!

Jeg ville lyve, hvis jeg sagde, at jeg ikke finder Nev Schulman attraktiv, men det er ikke (alene) af den grund, at jeg har valgt ham; jeg så dokumentaren Catfish med ham som midtpunkt før serien overhovedet var en realitet, og jeg var vild med konceptet med det samme. Siden da er serien blevet fast inventar hos mig, og alene igennem tv-serien mærker man, hvor et empatisk, roligt og omsorgsfuldt menneske han er. Udover det, er ham og hans catfish-partner Max Joseph politisk-aktive, og taler højt om menneskerettigheder, flygtninge, homoseksuelle, psykiske sygdomme, religion og generelt de rigtig vigtige ting, og dét inspirerer mig! De bruger deres taletid fornuftigt, og tør at tage hånd om de seriøse problematikker som især foregår i USA. Jeg kan kun anbefale at følge Nev og Max på facebook, deres opslag er rigtig vigtige og essentielle! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar