Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

27.3.17

STINE GOYA


Den danske designer Stine Goya, med brand under samme navn, har virkelig skabt et mærke for sig selv. Hun har været i modebranchen længe, i de tidligere 00'ere stod hun model for blandt andet Chanel, og tilbragte derefter 1 år som moderedaktør på det danske magasin Cover Magazine. Her grundlagde hun sit mærke Stine Goya som har fået stor succes i Danmark, og personligt er jeg ret vild med hendes univers. 

Hendes kendetegn er abstrakte prints, feminine silhuetter og et meget nordisk udtryk, og hendes finesse for legesyge prints er helt klart dét, der drager mig. Hendes farvepalette er holdt i rolige farver med en del pastel, hvilket bidrager til det feminine strejf, og de forskellige - næsten maleriske - prints, gør det hele mere interessant. Det er ret perfekt for en som mig, der ikke er helt modig nok til at hoppe i en Marilyn Monroe-rød sweater, men som samtidigt ønsker at bringe lidt kulør og skørhed ind i billedet. Hun gør sig mest i kjoler og sæt, hvilket giver noget unikt til brandet, og jeg synes at det er perfekt med muligheden for at gå all in i et udtryk, samtidigt med at kunne style op og ned på forskellige måder. Jeg er vild med Stine Goya og ser helt sikkert frem til alt det, hun i fremtiden har at tilbyde!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar