Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

søndag den 23. april 2017

SERIES RECOMMENDATIONS

GIRLS
Serien "Girls" er virkelig speciel. Den er sprængfyldt med humor, og det var karakteren "Hannah", spillet af Lena Dunham, der virkelig fangede mit hjerte. Hun spiller hovedpersonen i denne kaotiske serie fyldt med venskab, sorg, kærlighed og i bund og grund 4 kvinder, som for alvor kæmper med at finde deres plads i voksenlivet og venskabet imellem. Serien er seriøs og fjollet på samme tid, og tematikkerne er både essentielle og mærkværdige. Jeg bingede de første 5 sæsoner på en uge, og i mandags rullede det aller sidste afsnit over skærmen hos HBO. Helt sikkert værd at se!

BIG LITTLE LIES
Serien her er i den mere alvorlige genre, hvor vi følger 3 kvinder og deres familieliv i et lille amerikansk bysamfund. De kæmper alle med sit, men har hinandens ryg. Serien er bygget fint op, i form af et konstant spændingspunkt, og karaktererne er meget ægte og autentiske. Den er smukt lavet med kunstneriske scener, men er samtidigt god til at fange de mørke, grimme, svage sider, alle mennesker bærer rundt på. Det er ikke en happy komedieserie, men alligevel en serie, som fanger. 1 sæson er netop afsluttet, og kan ses hos HBO.

13 REASONS WHY
Da jeg begyndte på serien her, kort efter den blev udgivet hos Netflix, fandt jeg den meget bekendt. Den mindede mig ekstremt meget om en bog, jeg for 5 års tid siden havde læst, og et par afsnit inde, gik det op for mig, at den var baseret udfra den. "13 Reasons Why" ér en seriøs serie, men samtidigt for det yngre publikum. Den tager en fint igennem essentielle teenage-problemer, men har samtidigt et stærkt grundtema; selvmord. 13 bånd, 13 personer, 2 hovedpersoner: Clay og Hannah. Hele 1 sæson (jeg har ærligt ingen idé, om der kommer flere) blev lagt ud i ét hug - thank god Netflix - og den blev slugt på få dage. Anbefaling herfra!

CLIQUE
Denne serie er spritny hos HBO, og uden egentligt at vide meget om den, trykkede jeg play. College, venskaber, ambitiøse piger, fester, mysterier og et plot, som langsomt udfolder sig. 1 afsnit efterlader en totalt i chok, hvilket er virkelig smart af folkene bag serien; jeg var slet ikke til at rive væk derefter. Serien er blevet sammenlignet med "Gossip Girl", en serie som jeg også elsker, men jeg er ret uenig; "Clique" er langt mere drama end komedie, og serien har noget dystert over sig. 1 sæson blev lagt ud i ét bestående af 6 afsnit, og jeg håber virkelig på flere sæsoner, selvom det kan virke svært, at se videre, fra hvor den stoppede.Virkelig anbefalelsesværdig serie, hvor skuespil og alt omkring bare spiller.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar