Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

28.5.17

ARTISTS I LOVE: JUSTIN TIMBERLAKE


Dette er starten på et nyt oplæg, som jeg vil forsøge at gøre til en fast ting, nemlig Artists I Love og hvem er bedre at starte med, end min egen Justin Timberlake? Hans musik betyder, og har betydet hele min ungdom igennem, ufatteligt meget for mig. Jeg tror, at vi alle finder kunstnere igennem vores teen-år, som vi forbinder os specielt til, og som derfor altid vil sidde et helt unikt sted indeni os, og for mit vedkommende var det Justin. Samtidigt var jeg så dybt, som kun 13-årige kan være det, ulykkeligt forelsket i ham, og jeg var helt sikker på, at når han først en dag mødte mig, ville alle andre kvinder blegne. 16 års aldersforskel? Who the fuck cares, vi er soulmates! Jeg er sågar blevet kaldt "Justin-girl" på gangene i min folkeskole, og jeg blev nærmere stolt end fornærmet, hvilket måske nok var intentionen. I 6. klasse skrev jeg månedsopgave om ham, jeg har den faktisk stadig liggende, så han gav mig en slags glæde, som ingen andre kunne, men i lige så stor grad hormons-fortvivelse, da jeg igennem de år slet ikke kunne forestille mig, at andre end ham skulle føde mine børn.

Én ting var så ham og hans personlighed, oveni var hans musik som stadig gør mig blød i alle led. Sangene herover er et udvalg af mine absolutte favoritter - i fremtiden vil jeg forsøge at skære ned på sangene for hver kunstner, men med Justin var den opgave tæt på umulig; udover disse, er der nemlig stadig en del, som virkelig også rammer mig. "My Love" var min første virkelige yndlings sang fra ham, den analyserede jeg endda som en del af den tidligere omtale månedsopgave, men hvert album han har kreeret, har haft magi over sig. Hvis jeg skal se klinisk på det, er Justified det album som jeg lytter mindst til, på trods af klassikerne "Like I Love You", "Senorita" og "Rock Your Body" som også er sange jeg elsker, og klart er det The 20/20 Experience som har flest sange, jeg virkelig føler dybest. FutureSex/LoveSound er uden tvivl også et fantastisk album, hvori især "What Goes Around...Comes Back Around", "Lovestoned" og "Until The End of Times" er blevet hørt en del, og noget af det jeg virkelig beundrer ved ham, er hans evne til at udforske sine egne sange. Han tør tage chancer, fornye sig selv, som han især gjorde med sit seneste album, alligevel uden overhovedet at miste sin signaturlyd. 

Han er lige så god live som han er recorded, det kunne jeg personligt skrive under på, da jeg d. 6 maj 2014 så ham spille i Parken. Han er ikke bare en fantastisk sanger, han er en ægte entertainer, der leverer et fuldendt show med klasse dans og karisma. Det var totalt overvældende endelig at se den mand, som igennem så mange år har været en vigtig del af mig, og dén oplevelse er en af dem, som aldrig går i glemmebogen. Jeg kom mig langsomt over min celeb-forelskelse da real-life drenge begyndte at tage over, men han er for mig stadig den ultimative kunstner, som altid vil levere. Skuespil, sketches, sangskrivning eller bare lyden af hans smukke lydtoner - jeg er med ham. Han er grounded, har en meget sikker selvopfattelse og er typen, alle kan lide at være omkring. Hans humor udfolder sig skønt når han er i selskab med Jimmy Fallon, og i grunden er han bare en god mand, hvilket også er det, der altid har tiltrukket mig mest. Hans charme og udstråling er heller ikke til at komme udenom!

Jeg tvivler på, at de kommende Artists I Love indlæg vil blive lige så lange som denne, ærligt talt kunne jeg snakke om JT fra nu til forevigt, but every song must end og jeg tror også, at jeg fik tydeligtgjort min beundring og fascination. Jeg glæder mig til at se det næste han hiver op ad hatten, jeg har blandt andet hørt en fugl synge om, at han er på rollelisten på Woody Allens næste film i selskab med Kate Winslet, og jeg kan kun forestille mig, at den bliver lige så eminent, som han er. Billederne herunder viser min begejstring efter billetkøb til koncerten tilknyttet et billede af min gamle JT-væg på mit teenageværelse (så committed var jeg, ja...), et bevis på, hvor ekstatisk jeg var kort før han indtog scenen, eget billede fra selve koncerten samt et Instagram oplæg fra himself. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar