Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

onsdag den 17. maj 2017

SKIN FOOD


Min hud har de sidste par år været igennem en ordentlig rutchebane-tur; i mine teenageår havde jeg primært blød hud, med tendens til de uundgåelige hormons-bumser og ellers kun let tørhed på næsen igennem de koldeste måneder. Jeg brugte en billig creme fra Nivea, som jeg desuden var rigtig glad for, og det var ligesom nok til, at holde min hud tilfreds. Som 20årig blev jeg så ramt fuldstændigt hovedkulds med acne, som jeg ellers aldrig havde døjet med. Det kom virkelig bag på mig, eftersom man tit forbinder uren hud med ens unge år, og med den acne, fulgte sindssygt olieret hud. Som menneske, og måske især som kvinde, er ens udseende, og dermed førstehånds indtryk, enormt vigtigt, og det ramte mig virkelig på selvtilliden. Jeg fandt ret hurtigt ned til lægen, og blev sat på en mild acne-pillekur (hvilket jeg desuden anbefaler alle med den slags hudproblemer) og tog derefter fluks til apoteket for at finde rens, scrub og cremer specifikt til denne situation. Et års tid senere havde jeg nogenlunde fået bugt med acnen, men fandt så mig selv med meget tør hud, stort set i hele ansigtet. Det er lige så temmeligt belastende, for eksempel når concealer ligges, og det omkring hage, næse og pande begynder at skalle. Dér begyndte min søgen så efter mirakelprodukter mod knasende hud, og fandt her Weledas klassiker Skin Food:

Mærket kendte jeg godt til, alligevel havde jeg aldrig nærmet mig det, af uspecifikke grunde, men det er virkelig en universal vidunder creme. Den blev lanceret i 1926 og er næsten udelukkende baseret på naturlige ingredienser, og er derved ikke tilsat syntetiske dufte, farvestoffer eller konserveringsmidler, hvilket jeg virkelig synes er lækkert, samtidigt kan den faktisk bruges på hele kroppen til for eksempel tørre hænder eller ru albuer. Emballagen er temmelig grøn, dog alligevel enkel og klinisk, hvilket jeg godt kan lide, og så har den en frisk og let syrlig duft. Jeg har selv kun brugt den et par gange nu, men kan allerede mærke forskel, når jeg vågner efter at have brugt den natten over. Min hud føles blød og fugtmættet, og jeg håber virkelig, at et par dages brug om ugen, kan gå ind og redde samt opretholde min fugtbalance. Cremen er meget fed, og kan altså godt være langsom om at trække helt ind, derfor kan jeg anbefale primært at bruge den natten over, eller en dag hjemme, hvor make-up ikke er nødvendigt. 

Jeg vil lige pointere, at den er til tør hud, og at den derfor nok ikke skal bruges på i forevejen olieret hud, men som sagt kan den bruges på hele kroppen, og er derfor i og for sig for alle. Cremen kan købes de fleste steder, og koster omkring 60,- for 30ml. og100,- for 75ml. Dette indlæg er ikke sponsoreret, selvom det meget nemt kan lyde sådan haha, det er altså bare en alvorlig og temmelig grundig anbefaling herfra!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar