Nanna Riedel

Nanna Riedel
-

torsdag den 25. maj 2017

SMELLS LIKE SUMMER


Vi er fra dags dato kun en uge fra officiel sommer-start, og jeg er i den forbindelse fyldt med positive sommerfornemmelser. De lune solstråler, badeferier sydpå, duften af nyslået græs, rosévin på Nyhavn og grinende mennesker med frie lår gør mig oprigtigt glad, dog trækker årstiden, i mit tilfælde, også en del misundelse og frustration med sig. Sidste sommer tilbragte jeg 95% af tiden indendøre grundet en ordentlig, og temmelig rødglødende, lussing, af min kære ven angst, og ingen idé havde jeg om, at den kindsmerte ville vare et helt år and counting. 

Jeg er kommet langt siden da; mit overskud stiger hånd i hånd med et langsomt dalende stress-niveau, det bidrager i den grad også til langt større optimisme omkring denne sommer, stadig er jeg ikke helt i mål, og at skulle se på alle omkring mig, dermed i stor grad mine egne nærmeste, tage på stranden i tide og utide, fulde den på festivaller, spendere solrige dage og lumre aftener i byens tumult, rejse sydpå og gøre de ting, som reelt før i tiden ikke var et problem for mig, er nu dét: et problem. Det er misundelse, det er frustration og det er øv-hvorfor-fuck-kan-jeg-ikke. Det er grimt, og jeg ved at jeg ingen tilladelse har til noget som helst i den forbindelse, i sidste ende handler det mere om mig, end det gør om dem.

Samtidigt er jeg netop påbegyndt mit terapiforløb i Roskilde, og selvfølgelig kommer det til at suge energi og tid ud af mig. Det bliver intenst og benhårdt arbejde, men jeg er klar på det, jeg vil kæmpe for, at jeg næste sommer kan give den hele armen - fuck det, hele min efterhånden slaskede krop - det betyder bare samtidigt, at denne sommer bliver, forhåbentligt bedre end den foregående, men stadig ikke optimal. Jeg vil tage ud og nyde sol, veninder og kvalitetstid når sind og krop siger go for det, og ellers gøre mit ypperste for at acceptere, at tingene er, som de er og kæmpe for at sparke angst-røv det næste halve år. Jeg skal sgu nok tage sommeren 2018 med storm.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar