Nanna Riedel

søndag den 24. juni 2018

GREECE PART 1

Vores fly til Grækenland afgik klokken 06.30 søndag morgen, og vi hoppede derfor allerede på en taxa omkring 4-tiden med retning mod Københavns Lufthavn. For en b-type som mig var det forholdsvist stramt, men det skulle beklædningen jo ikke lide under; jeg valgte at rejse i en rummelig polka-prikket sweat fra NLY Trend, mine nye favorit bukser fra Adidas samt mine højt elskede Nike Monarch sneaks. Til gengæld droppede jeg fuldkomment make-uppen og kørte au naturel-fjæs, hvilket ikke gjorde mig så meget.

Første dag brugte vi på lige at lande, pakke ud og vaske turen af os. Aftenen valgte vi at bruge på hotellet, hvor vi fandt ud af at maden var fantastisk! Græsk mad er lige mig... Hotellet var desuden vildt lækkert, med et sødt og venligt personale, skøn udsigt mod hav og bjerge og et generelt fint indrettet sted. Fun fact: på nederste billede smager jeg for første gang drinken Margarita, og på trods af mit ganske fornøjede ansigtsudtryk, faldt den IKKE i min smag... Too much tequila!

Mandagen stod i vandets tegn. Vi startede ud ved poolen, og endte på stranden - dén aften var vi begge godt forbrændte. Will we ever learn?! Her i bikini fra Weekday, slippers fra Nike og solbriller fra Aldo.

Om aftenen gik vi for første gang ned på promenaden, som var fyldt med restauranter, barer og små butikker, der lå langs med stranden. Jeg fik det lækreste gyros, og på vejen tilbage mod hotellet gik vi i vandkanten med den smukkeste solnedgang bag os. Kjole fra Saint Tropez og sko fra Birkenstock.

Om tirsdagen havde vi allerede hjemmefra bestilt en bådtur igennem rejsebureauet, og dét så jeg enormt meget frem til! Heldigvis blev vi skænket fantastisk vejr, og at vi dén dag brugte det meste af vores tid til havs, er noget jeg vil huske tilbage på med et bredt smil. Desuden overvandt jeg en kæmpe skræk, da jeg frygtløst hoppede i vandet midt ude på havet fra båden af(!), hvilket min mor, som også ses her på sidste billede, var så sød at memorere med kameraet.

Onsdag blev morgenkaffen serveret på balkonen, mens vi resten af dagen poolede den, og så valgte at gå ud om aftenen til mad og drinks. Generelt hyggede min mor og jeg os helt ekstremt, og gjorde alt i vores helt eget symbiotiske tempo. Vores mor-datter forhold er ret unikt synes jeg selv, så helt inderligt nød jeg en uge i solen med hende. Gul blomster-kjole fra Noisy May med hvide Adidas sandaler.