Nanna Riedel

torsdag den 28. juni 2018

GREECE PART 2

Torsdagen stod igen på strand, sol og badning i det klare havvand. Herhjemme i Danmark nægter jeg at bade på strande, da jeg simpelthen synes det er for ulækkert, så jeg håbede virkelig på en lækker strand, og det fik jeg! Oveni det mødte vi et lille firbenet kræ, som dyrevennen i mig fandt ganske sød. Bikini her fra Lepel London.

Om aftenen hoppede jeg i mit mest überlige sommer-sæt fra Zara, og gik all-in på posh-looket med min lille Calvin Klein taske, en hårbøjle og mine elskede sandaler fra Shoe Biz. Den aften valgte vi for a change at spiste på en italiensk restaurant, hvilket vi hurtigt fortrød; servicen var elendig, og de brugte langt mere energi på at få storskærme op til VM-startskuddet, end rent faktisk at betjene deres kunder. Der er dog sjældent noget der ikke kan reddes op på, med en lille sjus og et slag kort tilbage på hotellet!

Sidst på ugen bød vejret på lidt af hvert - alt fra høj sol og skyfri himmel til bulder, brag og skybrud, så fredag formiddag nåede vi lige at presse det sidste sol ud af ferien, inden himlen for alvor åbnede sig. Om aftenen tog vi ned på vores yndlings restaurant, hvor min bedste ven også hang til, nemlig den sødeste hunni Lefki. Sydpå er der desværre så mange hjemløse hunde, og det knuser inderligt mit hjerte. Heldigvis var det ikke slemt i det område jeg boede i, men Lefki (som betyder The White One, døbt af den sødeste tjener og manager) stjal mit hjerte. Hun fik både nus, mad og kærlighed fra mig af, og det gjorde så ondt at skulle rejse fra hende.

Jeg fandt den skønneste off-shoulder Señorita kjole med ægte spanish-vibes fra H&M kort før afrejse, og den fik altså både blikke og komplimenter med sig på vejen... jeg bar den på min sidste dag, sammen med mine Adidas sandaler.

Jeg må sige, at det alt i alt var en gennemført fantastisk ferie. Der var skønne omgivelser, dejligt selskab og meget få bump på vejen. Den Olympiske Riviera er klart et besøg værd, og allerede nu mærker jeg de græske abstinenser! Jeg følte mig hurtigt så godt tilpas i området, især fordi alle vi mødte var åbne, hjælpsomme og enormt venlige. Oveni det kan jeg glæde mig over, at hele turen gik over al forventning; min angst dukkede op hist og her, men jeg tog kontrol og gav mig selv lov til at slappe af, have det godt og nyde min much needed udenlandsrejse, og jeg er faktisk mega stolt af mig selv. Nu er den eneste udfordring at komme tilbage til virkeligheden, og genfinde den daglige rytme - vacation is life!